Mazda CX-60: визначаємо ТОП-5 фішок гібридного кросовера з рядною «шісткою»

Розповісти друзям:

Вперше з повнорозмірним кросовером нового покоління від Mazda журналістам редакції AUTOGEEK вдалось познайомитись минулого літа напередодні старту продажів в Україні. Тоді був лише статичний огляд, сьогодні ж в нашому розпорядженні - 3,3-літрова рядна бензинова «шістка», стильний кросовер з довгим капотом та тиждень часу. Ну що ж, поїхали.

Забігаючи наперед зазначу, що ще до тесту сумнівів у відмінних динамічних характеристиках 284-сильної силової установки у мене не було. Саме тому мене найбільше цікавило питання апетиту авто по трасі, адже у власній концепції автомобільних «ролей» новій СХ-60 я відміряв амплуа «турера», а знайти баланс між відмінною динамікою та дуже поступовим «спустошенням» бензобаку справді нелегко.

До традицій через чверть століття

Після 23-річної перерви Mazda повертається до класичного компонування для масових моделей з продольно встановленим двигуном та заднім приводом за замовчуванням. Ця трансформація почалася ще п'ять років тому і забрала значну частину ресурсів компанії, через що навіть довелося продовжити виробничий цикл існуючих моделей Mazda 6 та CX-5, піддавши їх повторним модернізаціям.

Останніми масовими моделями з поздовжнім розташуванням двигуна та основним заднім приводом стали седан Mazda 929 та мінівен Mazda MPV першого покоління, які зійшли зі сцени у 1999 році. З того часу Mazda зберігала задній привід лише для спорткарів. Але тепер готова нова платформа Skyactiv Scalable Architecture з класичним компонуванням, яка стане основою для цілого сімейства великих автомобілів.

Широкий зовні

За розмірами герой нашого тесту - це однокласник моделей BMW X3 або Jaguar F-Pace: довжина - 4745 мм, ширина - 1890 мм, висота - 1670 мм. Відстань між осями - 2870 мм. У плані дизайну Mazda CX-60 стала лише розвитком існуючої стилістики компанії. Зрозуміло, з поправкою на пропорції: передня вісь, що відсунула до бампера, і довгий капот додали кросоверу престижності. Дизайнери змогли наділити великий та масивний кросовер спортивним та динамічним силуетом. Мабуть саме тому Mazda CX-60 отримала нагороду «Кращий дизайн - 2024» у рамках церемонії «Авто року в Україні».

Свіжий всередині

Хто хоч раз їздив за кермом «Мазд» останніх десяти років, впізнає фірмовий стиль та ергономіку торпедо та центральної консолі. Насправді, це добре. Не варто кардинально змінювати те, що є доволі зручним та дієвим. При цьому якісних матеріалів тут побільшало.

Якщо раніше м'який пластик на Mazda ставили лише в тих місцях, з якими фізично контактують члени екіпажу, то зараз ним оздоблено майже всю передню панель і дверні карти. На додачу все це прикрашено шкіряними вставками з елегантним простроченням. Крім того, Mazda з легкістю наздогнала своїх суперників у плані мультимедіа. На тестовому автомобілі встановлена повноцінна цифрова панель приладів, а у інформаційно-розважальної системи з’явився дуже якісний 12,3-дюймовий тачскрін.

Окрім того, що разом з новим дисплеєм також підвезли й якісні камери системи панорамного огляду, якої так не вистачає молодшій моделі. До того ж, багажник у нової моделі збільшили до цілком пристойних 570 літрів.

Одразу після посадки на передні крісла вас зустрічає привітання на екрані, а електрика автомобіля намагається розпізнати хто саме сів у салон. І якщо вас не впізнали, комп'ютер запропонує створити профіль водія та підлаштувати крісла з дзеркалами відповідно до персональних уподобань. На першому етапі ви просто вводите свій зріст і машина підганяє кермо та сидіння автоматично. Цікаво, що у Mazda стверджують: система й надалі адаптується під потреби водія та запам'ятовує до 250 змінних параметрів, серед яких налаштування клімату та різноманітних асистентів.

«Пнєвма» непотрібна

Архітектура шасі японського кросовера цілком традиційна: спереду - двоважільна підвіска, ззаду - багатоважільна «ходова». Підвіска може бути лише пружинною. Поїздки не самими рівними весняними українськими дорогами показали, що машина цілком стійко та стримано відпрацьовує усілякі нерівності асфальту. Впевнений, якщо б на машині були встановлені не опційні 20-дюймові диски, а колеса поменше з вищим профілем гуми, то «шістдесятку» можна було б записувати в ідеал «кроссоверного» комфорту.

Mazda CX-60 штатно має електронну систему KPC (Kinematic Posture Control), яка нещодавно дебютувала на родстері Mazda MX-5. Вона дозволяє зменшувати крен в поворотах, підгальмовуючи внутрішнє заднє колесо. Фактично це програмна надбудова штатної системи стабілізації: електроніка обчислює різницю у швидкості обертання лівого та правого коліс та з урахуванням швидкості руху машини вибирає ступінь підгальмовування потрібного колеса.

Гібрид з батареєю біля водія

Тестовий автомобіль оснащений 3,3-літровим 6-циліндровим двигуном з турбіною. Його загальна потужність складає 284 к.с. Гібридна система видає 17 к.с. та 153 Нм максимального крутного моменту, при цьому тяговий акумулятор ємністю 0,33 кВт/год розташований під водійським кріслом. Таких параметрів недостатньо, щоб забезпечити рух автомобіля лише на електроприводі хоча б на відстань 1-2 км, але цього достатньо підтримки бензинового двигуна під час динамічних стартів.

Японському кросоверу під силу розганятись з місця до першої «сотні» за 6,9 секунди - доволі непоганий результат, враховуючи габарити авто. Цікаво, що й середня витрата палива не дуже далеко від цієї цифри «пішла». При спокійному русі по трасі з активованим круїз-контролем на 110 км/год машина споживає до 7,1 літри на 100 км пробігу. Зізнайтесь, не очікували такої цифри. По місту апетит може «підскочити» до 10-11 літрів, все залежить від кількості «пробок» та частоти «виграних» світлофорів.

Джерело: AUTOGEEK